Mijn Boxbeugel Aanmelden

Kwaliteit

Kwaliteit is voor ons het belangrijkste wat er is. Elke dag weer. We voldoen aan alle kwaliteitseisen van de beroepsvereniging en garanderen onze kwaliteit op verschillende manieren. Zo werken wij volgens de laatste technieken en ontwikkelingen in ons vakgebied, voldoen wij aan door de overheid gestelde kwaliteitseisen en nemen wij feedback van patiënten erg serieus om nóg beter te werk te gaan.

 

Specialisten

Wij kunnen wel zeggen dat ons team bestaat uit uitstekend opgeleide specialisten. Naast dat we gebruik maken van de meest geavanceerde materialen en methoden is iedereen erg goed op elkaar ingespeeld. Dat is de basis die is gelegd in onze praktijk. U mag van ons verwachten dat wij kennis hebben van ons vak. Daar doen wij alles aan. Onze assistentes hebben allemaal een geldig diploma TMS, Toezichthoudend medewerker stralingsbescherming. Dat wil zeggen dat zij in opdracht van de Orthodontist Röntgenfoto’s mogen maken en weten hoe zij deze apparatuur hiervoor moeten inzetten.

Daarnaast is volgens de wet bepaald dat onder andere orthodontisten, elke vijf jaar, een bepaald aantal punten moeten halen welke zij kunnen verdienen met bijscholingen. Onze orthodontisten willen graag op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en komen daarom ruimschoots aan dit puntenaantal. Zij zorgen dat zij te allen tijde op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied en werken met de nieuwste technieken en materialen.

ISO 9001 certificering

Als we het hebben over de ISO 9001 certificering dan is dit bij veel organisaties een welbekend begrip. Dit is namelijk een internationaal erkende norm op het gebied van kwaliteitsmanagement. Deze norm biedt maatstaven waarop bedrijven getoetst en beoordeeld worden om te kunnen vaststellen of er op alle onderdelen aan de gestelde eisen wordt voldaan. De focus ligt hierbij vooral op de werkwijze en het gebruik van de juiste materialen. Weet elke medewerker deze juist te gebruiken en handelt iedereen binnen de organisatie volgens dezelfde protocollen? Graag toetsen wij onze organisatie aan de hand van deze norm omdat wij ernaar streven volgens de hoogste standaarden te werken. In het verleden zijn wij gecertificeerd door TÜV Nederland, een door de Raad van Accreditatie (RvA) goedgekeurde certificerende instelling, maar de laatste jaren is onze vaste partij Roozeboom Consulting. Elke twee en een half jaar worden wij getoetst op de gestelde eisen binnen de orthodontie volgens de ISO 9001 norm. Tot dusver hebben wij deze certificeringen met vlag en wimpel doorstaan, maar het maakt ons niet minder scherp. We blijven er hard voor werken dat wij de gestelde eisen en eventuele tussentijdse veranderingen in de norm blijven waarborgen.

Klinische visitatie NVvO

De klinische visitatie wordt uitgevoerd door de beroepsgroep: Nederlandse Vereniging voor Orthodontisten. Hierbij worden de Orthodontisten getoetst op de inhoud van de behandeling. Denk hierbij aan de volledige behandeling, van begin tot einde. Hoe gaan wij als praktijk om met patiëntgegevens en hoe wordt dit gedocumenteerd? Als er zich bepaalde situaties voor zouden doen, hoe zouden wij hier dan op reageren? Maar ook word gekeken naar de werkwijze van de orthodontisten bijvoorbeeld. Deze visitatie vind elke vijf jaar plaats en alle orthodontisten binnen onze praktijk worden hierop getoetst.

Accreditatie NVTS

De Nederlandse Vereniging voor Tandheelkundige Slaapgeneeskunde (NVTS) richt zich op slaapstoornissen die te maken hebben met de relatie mond, kaak en ademhaling en de behandeling hiervan door middel van een mandibulair repositie apparaat (MRA). De NVTS draagt zorg voor accreditatie en registratie van slaapgeneeskundige tandartsen, kaakchirurgen en orthodontisten, die zich hierin bekwaam hebben. Ook bij Orthodontistenpraktijk Boxmeer kunnen mensen terecht voor de behandeling van het obstructief slaapapneu syndroom en snurken (OSAS). Mevrouw Huyskens is hiervoor de uitvoerend behandelaar en dat is de reden waarom zij elke vijf jaar op haar kennis en kunde op dit gebied wordt getoetst. Hiervoor volgt zij regelmatig bijscholingen en staat zij in nauw contact met kaakchirurgen uit ziekenhuizen in de omgeving van Boxmeer om kennis uit te wisselen.

Risico Inventarisatie en Evaluatie

Ook de zo genoemde RI&E, of wel Risico Inventarisatie en Evaluatie zijn een bekend begrip binnen onze praktijk als het gaat om kwaliteit. Dit is een zeer uitgebreide lijst die de risico’s in het bedrijf op het gebied van gezondheid en veiligheid van de werknemers beschrijft. Door elke mogelijke situatie die zich voor kan doen in kaart te brengen, krijgen wij als praktijk sneller inzicht in situaties. Als dat betekent dat er op sommige vlakken verbeteringen nodig zijn, dan kunnen deze snel worden aangepakt. Elk jaar vind een evaluatie plaats om te zien of dat er geen grote veranderingen hebben plaatsgevonden en of er op bepaalde punten aandacht vereist is.

Feedback

Kwaliteit kan je behouden en bereiken door goed te luisteren naar je medewerkers en patiënten. We moeten er immers samen voor zorgen dat we kunnen voldoen aan verwachtingen. Dat kan alleen bereikt worden als we goed luisteren naar elkaar en feedback serieus nemen. Als we niet weten dat iets speelt, dan kunnen we hier ook geen rekening mee houden. Als er vragen of onduidelijkheden zijn dan vinden wij het fijn dat u ze stelt, zodat hier geen frustratie over ontstaat. Graag denken wij met u mee en zoeken we altijd naar een gepaste oplossing. Bent u ontevreden? Dan horen wij dat heel graag. Uw op- of aanmerkingen zijn voor ons heel waardevol om onze kwaliteit van zorg en aandacht verder te perfectioneren. Wij stellen het zeer op prijs als u de moeite wilt nemen om hiervoor contact op te nemen met onze praktijkmanager: pm@boxbeugel.nl of telefonisch: 0485-578818.

Als het niet lukt om uw klacht naar tevredenheid op te lossen staat het u vrij om uw klacht elders neer te leggen. U heeft hiervoor twee opties:

  • De KNMT-klachtenregeling. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg (Wkkgz) aan iedere zorgverlener stelt. (KNMT: Orteliuslaan 750, 3528 BB Utrecht. Bereikbaar op het telefoonnummer: 030-6076276)
  • U kunt ook een contactformulier invullen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), naar contactformulier

Uiteraard gaan wij ervan uit dat wij er samen uit zullen komen op het moment dat er ontevredenheid bij u speelt en dat het niet zo ver hoeft te komen. We hebben immers beide hetzelfde doel, een glimlach van oor tot oor.

Bij Orthodontistenpraktijk Boxmeer genieten we van ons werk: mensen verblijden met een lach van oor tot oor. Twijfelt u over een beugel voor uw kind of voor uzelf? Plan gerust een intakegesprek, zodat wij u kunnen adviseren over de mogelijkheden op maat.

Telefonisch bereikbaar

Op werkdagen van 8:30-11:30 uur en van 13:30-16:30 uur op 0485-578818.

In het weekend in geval van nood zaterdag en zondag tussen 09:00-10:00 uur op 06-57377871.

Verhinderd voor uw afspraak? Meldt dit uiterlijk 24 uur van te voren telefonisch of per mail. Voor afspraken op maandag geldt dat u zich vrijdag voor 16:00 uur bij ons afmeldt. Voor afspraken die niet voor deze tijden zijn geannuleerd dienen wij een nota te sturen.

Openingstijden

Op werkdagen is de praktijk geopend van 8:15-17:00 uur.

Met uitzondering van:

Carnaval: Maandag 3 maart 2025
Pasen: Maandag 21 april 2025
Bevrijdingsdag: Maandag 5 mei 2025
Hemelvaart: Donderdag 29 mei 2025
Pinksteren: Maandag 9 juni 2025
Zomersluiting: 21 juli – 8 augustus 2025
Kerstvakantie: 24 december 2025 – 1 januari 2026

Disclaimer & Privacyverklaring Cookie policy
Created by Bureau ZIGZAG